Jestem inicjatorem i organizatorem Drużynowego Turnieju Tenisa Stołowego, obywającego się w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Mogły w nim wziąć udział drużyny składające się z dziewcząt i chłopców reprezentujących wszystkie klasy naszej szkoły.
Celem tych działań było upowszechnienie nawyków rekreacyjnych i kultury fizycznej, wzbudzanie zamiłowania do ruchu i zainteresowania sportem jako dziedziną powszechnego wypoczynku, kształtowanie umiejętności współdziałania oraz postawy współodpowiedzialności za całą drużynę, a także integracja zespołów klasowych i całej społeczności szkolnej.
Zawody dostarczyły uczniom wielu emocji, rywalizacja przebiegała w duchu sportowym, z zachowaniem wszelkich zasad. Sportowa zabawa dla uczniów, mnie osobiście, jako nauczycielowi WF dała wiele satysfakcji z tego, że młodzież tak chętnie i licznie wzięła w niej udział. Pozwoliło to na pogłębienie wiedzy o tenisie stołowym i zachęcenie do uprawiania tej dyscypliny w czasie wolnym. Duże zaangażowanie uczniów w poprawieniu swojej sprawności, absorbujące wiele godzin ich czasu wolnego, było także działaniem wychowawczym. Konkretny cel, który był do osiągnięcia, spowodował skupienie uwagi na sporcie, prowadził do odkrycia nowych umiejętności i doświadczeń, a tym samym przeciwdziałał patologiom społecznym, gdyż działanie było długotrwałe, systematyczne, pozwalające na utrwalenie pozytywnych nawyków i przyzwyczajeń.
REGULAMIN
DRUŻYNOWEGO MIĘDZYKLASOWEGO TURNIEJU TENISA STOŁOWEGO O PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY
1. Zawody odbywają się w Gimnazjum nr 1 w Pińczowie i trwają w ciągu roku szkolnego od lutego do czerwca . 2. Nagrodą jest Puchar Przechodni Dyrektora Szkoły. 3. Turniej ma na celu: - upowszechnienie dyscypliny tenisa stołowego, - zachęcenie uczniów do spędzania wolnego czasu w sposób aktywny, - integrację zespołów klasowych. 4. Turniej odbywa się w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. 5. W turnieju uczestniczą zespoły klas I i II w ilości od 4 do 8 osób ( min. 2 dziewczyny i 2 chłopców). 6. Turniej rozgrywany jest w 2 etapach. 7. Pierwszy etap rozgrywany jest na poziomach poszczególnych klas systemem „każdy z każdym” w ten sposób, że w jednym spotkaniu rozgrywa się 5 setów: 1 set – dziewczęta; 1 set chłopcy; 1 set – debel dziewczęta; 1 set – debel chłopcy; 1 set – mix dz. chł. 8. Set jest wygrany przez zawodnika lub parę, którzy jako pierwsi zdobędą 11 punktów, oprócz stanu, gdy przeciwnicy zdobędą po 10 pkt – wówczas set wygrywa ten, kto pierwszy uzyska prowadzenie 2 punktowe. 9. Drugi etap rozgrywają miedzy sobą zwycięskie drużyny z klas I i II . 10. Turniej wygrywa drużyna, która zdobyła najwięcej punktów w rozegranych spotkaniach. 11. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez więcej niż jedną drużynę zwycięstwo przyznaje się drużynie, która ma korzystniejszy stosunek spotkań, a przy ich równości, dalej setów względnie piłeczek z meczów rozegranych pomiędzy zainteresowanymi drużynami, aż do wyłonienia różnicy na korzyść jednej z drużyn. 12. W zawodach obowiązują przepisy gry zatwierdzone przez PZTS, a prawo interpretacji regulaminu należy wyłącznie do organizatora. 13. System rozgrywek winien być podany do wiadomości wszystkim uczestnikom przed ich rozpoczęciem. 14. Turniej prowadzi 1 sędzia.
Autor pomysłu i organizator Renata Grosicka
|